Content schrijven voor cultuur, zorg en welzijn
Of je nu schrijft voor een school, zorgbedrijf, zorg- of welzijnsinstelling of culturele/maatschappelijke organisatie: het is jouw taak om de lezer te boeien. In deze training leer je 3 krachtige schrijfformats die je meteen voor je onderwijsinstelling, bedrijf of organisatie inzet: nieuwsartikel (inhoudsrijk), flyer (wervend/commercieel) én reportage (nieuwsgericht en sfeervol). Alle 3 met een vlotte en creatieve pen.
"Voor een aantal cursussen zien we nu al meer aanmeldingen; ik heb de tools voor het schrijven van betere berichten."
Amanda van de Pol (Pro Persona)
Programma training
- MODULE 1: NIEUWSARTIKELEN SCHRIJVEN
- Wat is (jouw) nieuws?
- De ingrediënten van een nieuwsverhaal
- Krachtige koppen en intro’s schrijven
- Van nieuwsartikel naar persbericht
- SEO van nieuwsartikelen (zoekmachineoptimalisatie)
- De free publicity van events ontwerpen
- Creatieve onderwerpen en invalshoeken
- Timing
- MODULE 2: FLYER SCHRIJVEN
- De AIDA-formule
- MODULE 3: REPORTAGE SCHRIJVEN
- Kijken met journalistieke blik
- Ingrediënten: nieuwsfeiten, quotes en sfeer
- Matrixoefening reportage schrijven
- TIPS EN TRICKS VOOR 2022
- PRAKTIJKOPDRACHT EN E-COACHING*
* Na de training
Bestemd voor o.a.
- Schoolleiders
- Communicatiemedewerkers in onderwijs
- Zorgondernemers
- Communicatiemedewerkers in zorg en welzijn
- Uitvaartondernemers
- Eigenaren van een dierenkliniek
- Woningbouwverenigingen en huurdersverenigingen
- Culturele en maatschappelijke organisaties
- Buurt- en wijkverenigingen
"Een interessante training gehad met oefeningen die goed aansloten op mijn leerpunten en de praktijk. Na afloop waren mijn collega's en ik enthousiast om onze nieuwe schrijfstijl direct in de praktijk te brengen."
(Ferdy Smelt, Obt Twente)
Data
Trainingen zijn van 10.00 tot 16.00 uur, inclusief lunch.
Investering
330 euro exclusief btw.
Prijs is inclusief: e-book met theorie, koffie, thee, lunch, certificaat van deelname, eenmalige e-coaching bij zelfgekozen huiswerkopdracht.
"Flairk was opvallend goed voorbereid en biedt ook verdere 'nazorg' na de training. Verder zijn de kernwoorden: deskundig, eerlijk en makkelijk in contact."
René Oud (D66 Uitgeest)
Inschrijven
Ja, ik schrijf me in voor ‘Content schrijven voor cultuur, zorg en welzijn’
21 van 800+ klanten